Elke dinsdagavond* is er de zogenaamde “clubavond”, waarop tussen 19:30 en 21:45 uur getennist kan worden door alle Triomf-leden die aanwezig zijn, onafhankelijk van welk niveau ze spelen. Wij hebben daarvoor 5 banen ter beschikking (1,2,3,4 en 5). Bij sommige tennisclubs wordt zo’n avond ook wel “rackettrek-avond” genoemd. Na afloop blijven veel mensen nog even zitten om wat te drinken en een door de club gesponsord bitterballetje te eten. Gezelligheid is dus zeker een belangrijke factor zo’n avond, op- en buiten de baan. Er worden geen uitslagen genoteerd of verwerkt. De doelstelling van de avond is “gezelligheid en elkaar ontmoeten”. Voor nieuwe leden is het een ideale gelegenheid om clubleden te leren kennen van Triomf.

Op een clubavond zijn er 3 tennis rondes van elk drie kwartier (startend om 19:30, 20:15 en 21:00 uur), waarbij na elke ronde de samenstelling van de teams wijzigt en je dus telkens met- en tegen andere mensen speelt. De indeling van de teams wordt gemaakt door de Clubavond-commissie, waarbij er zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met de verschillende tennis sterktes. Het kan dus zijn dat je de ene ronde tegen iets sterkere tegenstanders speelt en de volgende ronde tegen iets zwakkere. Grote niveau verschillen proberen wij te voorkomen bij de indeling.

Je hoeft niet persé alle 3 de rondes mee te doen, je kunt ook later instappen of eerder uitstappen, of zelfs tussendoor een ronde laten schieten om even uit te rusten. Probeer minimaal 5 tot 10 minuten voor je jouw eerste ronde start aanwezig te zijn om je KNLTB-kaartje af te geven aan het organiserende commissielid, want die gebruikt deze kaartjes voor de indeling van de volgende ronde. Dat gebeurt uiterlijk 5 minuten vóór de nieuwe ronde start. Je loopt anders het risico dat je een ronde moet wachten voordat je mee kunt doen. Dat zou jammer zijn, toch ?

De clubavond commissie

Hoe werkt het ?

1. Op een tafel zijn de nummers van de banen te zien, waar wij op mogen spelen (1, 2, 3, 5, 6);
  2. Onder elk baannummer liggen (2 of) 4 kaartjes van leden die de eerstvolgende ronde op die baan gaan spelen;
  3. Alle deelnemers kijken op deze tafel hoe ze ingedeeld zijn en gaan daarna direct naar de aangewezen baan toe en beginnen te tennissen (probeer het inspelen kort te houden, want drie kwartier is zó om);
  4. In principe spelen de personen op de bovenste twee kaartjes tegen die op de onderste twee kaartjes, maar als dit een heel ongelijke verdeling is kun je dat met zijn vieren in onderling overleg nog wijzigen op de baan;
  5. Na elke ronde luidt er een bel, waarna iedereen zo snel mogelijk stopt met tennissen en weer naar de tafel loopt om te kijken op welke baan zij of hij het volgende half uur is ingedeeld;
  6. Vlak voordat je jouw laatste ronde van de avond gaat spelen, pak je jouw kaartje weer op van de tafel en neemt die mee, zodat je niet per ongeluk de volgende ronde weer ingedeeld wordt;
  7. Als het erg druk is, kan het zijn dat je een ronde niet kunt spelen omdat we niet genoeg banen hebben voor alle deelnemers. Het organiserende commissielid probeert iedereen te laten spelen, dus mensen die net aankomen of een ronde aan de kant hebben gezeten, krijgen de eerstvolgende ronde voorrang;
  8. Als er meer deelnemers zijn dan we op onze vaste banen kwijt kunnen, dan probeert het commissielid op het moment dat de nieuwe ronde start eventuele vrije banen af te hangen voor de deelnemers die niet zijn ingedeeld die ronde;

Wij zien jou graag op de eerstvolgende clubavond !

*: met uitzondering van de weken waarin de Interne Competitie, het Triomf Open of de Triomf Clubkampioenschappen plaatsvinden, maar dus wel de hele zomer en winter door.

Jan Karel Burggraaff
Telefoon: 06 - 27 884 232