Padel is op dit moment dè sport in opkomst. Vanwege het dynamische karakter en doordat het eenvoudig te leren is, heeft de groei van padel de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen.

In juni 2020 zijn we bij LTC Triomf gestart met twee padelbanen. In november 2021 zijn daar drie banen bijgekomen, zodat we met een capaciteit van in totaal 5 banen voldoende mogelijkheden hebben voor het spelen van padel op alle niveaus en in alle vormen. “

Wat is Padel?
Padel is een unieke racketsport, ontstaan in Zuid Amerika en met name in Spanje mega populair.  Het is daar sport nummer twee na voetbal. Padel is een snel in populariteit groeiende racketsport die de beste elementen van tennis en squash combineert. Twee dubbelteams spelen tegen elkaar op een baan ter grote van een single tennisbaan, met een glazen wand eromheen waar de bal tegenaan gespeeld mag worden. Dit maakt padel tot een unieke en dynamische funsport . De sport is spectaculair, snel en dynamisch door het gebruik van de wanden. Het strategische karakter van de sport maakt het al snel verslavend omdat je onverwachte rally’s hebt.

Eenvoudig te leren
Padel is zeer eenvoudig aan te leren. Het gebruik van het korte padelracket en de padelbal heb je binnen 5 minuten onder de knie. Na een korte uitleg van de spelregels ben je al klaar om een eerste wedstrijd te spelen. Het is daarmee een zeer laagdrempelige sport die zowel voor beginners als gevorderden heel aantrekkelijk is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld tennis is er niet veel technische training nodig om toch te kunnen genieten van een leuke partij.

Padellen bij LTC Triomf
Zoals gezegd beschikt LTC Triomf dus over maar liefst 5 padelbanen! Deze banen zijn uitsluitend beschikbaar voor onze leden en kunnen dus niet los worden gehuurd. Via Padel Only kun je wel een gratis en vrijblijvende padelles boeken (zie hieronder). Bij Triomf kun je competitie spelen op alle niveaus en organiseren we veel activiteiten. Denk hierbij aan een jaarlijks Open Toernooi, Clubkampioenschappen, funtoernooien en een laddercompetitie. Uiteraard zorgen we er ook voor dat nieuwe leden zo snel mogelijk bekend raken met de club en andere leden, zodat je je snel thuis voelt bij Triomf. Kortom: een zeer actieve vereniging!

Les en kennismaking
Onze padelschool Padel Only verzorgt alle lessen, maar organiseert ook gratis en vrijblijvende introductielessen etc. Klik hier om te zien wanneer de diverse mogelijkheden op de agenda staan en hoe je je kan aanmelden. Rackets en ballen zijn beschikbaar, dus als jij voor sportkleding en –schoenen zorgt, kun je direct aan de slag!

Meer informatie?
Stel je vraag via padel@ltctriomf.nl  aan Patrick. Hij komt zo snel mogelijk bij je terug!

Wij hebben een introductiefilmpje gemaakt. KLIK HIER
Benieuwd hoe onze banen er in de avond uit zien? KLIK HIER
Een padelwedstrijd op topniveau in Spanje. Nieuwsgierig? KLIK HIER
Padel Only, locatie LTC Triomf KLIK HIER