Jaarkalender 2024: Save the dates! In onderstaande jaarkalender staan de tot nog toe bekende data van de belangrijkste toernooien/evenementen van komend jaar. Zet deze alvast in je agenda, zodat je er rekening mee kan houden. Laten we er met z’n allen een sportief jaar van maken!

Kalender 2023-2024
7 januari t/m 17 maart Interne Padelcompetitie
zondag
5 en 19 januari, 2 en 16 februari Wintercompetitie Padel
vrijdag
20 januari Vrijwilligersavond
10 februari Snerttoernooi
26 februari ALV
24 maart Openingstoernooi
1 april t/m 14 juni Voorjaarscompetitie Tennis
5 april t/m 20 mei Voorjaarscompetitie Padel
22 t/m 30 juni Clubkampioenschappen Tennis & Padel
8 september t/m 13 oktober Najaarscompetitie Tennis
13 september t/m 13 oktober Najaarscompetitie Padel

Klasse Kantine
Met ingang van het nieuwe jaar gaat Triomf samenwerken met Klasse Kantine. Klasse Kantine is een organisatie die voor verenigingen een kwalitatief en scherp geprijsd aanbod in “food & drinks” verzorgt. Zij werken niet op basis van exclusiviteit, wat betekent dat we volledig vrij zijn om te kiezen uit hun assortiment en daarover inkoopafspraken te maken. Vanaf januari nemen we dus afscheid van Gulpener en onze groothandel Zegro en stappen we over op Heineken in combinatie met Sligro. Na vele jaren samengewerkt te hebben met Gulpener, was dit geen eenvoudige keuze, maar de scherpe inkooptarieven hebben de doorslag gegeven om over te stappen naar Heineken. Heineken heeft met Texels, Oedipus, Brand, Affligem etc. een brede collectie aan speciaalbieren dus wij verwachten niet in te boeten op kwaliteit. Bijkomend voordeel is ook dat Heineken een tapformule heeft die het bier tappen voor vrijwilligers aanzienlijk eenvoudiger gaat maken.

Bardienst inschrijven
Vanaf heden is het mogelijk je in te schrijven voor je bardienst in 2024. Je kunt dit doen door op de link te klikken, het formulier in te vullen en deze te verzenden. Ieder lid, dat niet op een andere wijze vrijwilligerstaken uitvoert voor de vereniging, is verplicht tweemaal per jaar bardienst te draaien. Kan of wil je geen bardienst draaien, dan is het mogelijk je bardienst af te kopen. Ook dat kan via bovenstaande link.

Opgeven voorjaarscompetitie senioren
In de vorige nieuwsbrief werd al gemeld dat de inschrijving voor de voorjaarscompetitie geopend is. Inmiddels zit de vrijdagavond voor padel al bomvol. Voor tennis zijn er op vrijdagavond nog beperkte mogelijkheden. Op de zaterdag en zondag is wel ruimte voor extra teams. De deadline voor aanmelding is volgens de website van de KNLTB dinsdag 2 januari om 12.00 uur!

Wil je inschrijven met een team of als individu, stuur dan een e-mail naar marjovanderwel@gmail.com

Opgeven voorjaarscompetitie junioren Ook junioren kunnen zich inschrijven voor de voorjaarscompetitie. Er zijn mogelijkheden voor alle sterktes en leeftijden t/m 17. De Tenniskids competitie is voor kinderen van 6 t/m 12 jaar en wordt gespeeld op zondagochtend. Deelnemers worden ingedeeld op kleur (Rood voor beginnende spelers t/m 8 jaar, Oranje voor spelers tussen 8 en 10 jaar, Groen voor kinderen tussen 10 en 12 jaar). Er wordt gespeeld tegen kinderen van andere verenigingen in de buurt (uit en thuis). Een competitie ‘dag’ voor rood duurt gemiddeld 1 uur, voor oranje 2 tot 2,5 uur en voor groen ongeveer 3 uur. Bij de Tenniskids competitie staat plezier voorop en gaat het vooral om ervaring opdoen. Jeugd vanaf 11 jaar kan zich inschrijven voor de gele tenniscompetitie. Hier wordt gespeeld in gemengde teams in de leeftijdscategorie 11 t/m 14 en in meisjes-, jongens- of gemengde teams in de categorie 13 t/m 17. De gele competitie wordt ook op zondag gespeeld en duurt gemiddeld een halve dag.

Opgeven voor de jeugdcompetitie kan individueel of per team bij Rika. rikavanswieten@planet.nl

Bespeelbaarheid banen De afgelopen tijd is het qua weersomstandigheden behoorlijk nat en onstuimig geweest. Hierbij nog even de regels wat betreft bespeelbaarheid van de banen. Als de banen glad zijn door ijzel, sneeuw of ijsvorming is het te gevaarlijk en dus niet mogelijk om te spelen. Bovendien kunnen de banen in die toestand beschadigd raken. Dit geldt evengoed voor opdooi. Ook dan mogen de banen niet gebruikt worden! Wanneer er door variabele weersomstandigheden of onduidelijke condities niet gespeeld kan worden, dan wordt dit zo snel mogelijk vermeld in de KNLTB Clubapp.

Troep op het park Wanneer wij gasten van andere verenigingen op bezoek krijgen, horen we altijd dat we zo’n mooi park hebben. Dat vinden we zelf natuurlijk ook en dat willen we heel graag zo houden. Daarom een dringend verzoek aan onze leden om geen troep te laten slingeren rond de banen en op het terras. Dump oude tennisballen in de daarvoor bestemde emmer in het clubhuis, gooi kauwgom in de prullenbak en raap dat weggewaaide zakje of papiertje gewoon eventjes op. Kleine moeite, mooi resultaat!

Vooraankondiging vrijwilligersavond
Op 20 januari 2024 staat de traditionele vrijwilligersavond gepland. Vrijwilligers uit de diverse commissies zullen tegen die tijd een uitnodiging ontvangen, maar kunnen de datum nu alvast in hun agenda zetten. We hopen die avond zoveel mogelijk vrijwilligers met een heerlijke maaltijd te kunnen bedanken voor hun inzet.

Terugblik: Pepernoten Event Op zondag 3 december werd door Sports Team Tennis een Pepernoot Event georganiseerd voor jeugdleden van 6 t/m 14 jaar. Dankzij het grote aantal deelnemers (maar liefst 51 kinderen!), het goede weer (voor het eerst die week een droge dag), de leuke wedstrijden (er werd in poules gespeeld op tijd) en niet te vergeten de warme chocomel, kruidnootjes en chocoladeletters was het een groot succes!

Opzeggen lidmaatschap
Opzeggen van het lidmaatschap is mogelijk tot uiterlijk 31 december 2023. Stuur hiervoor een e-mail naar Marjo van der Wel marjovanderwel@gmail.com

Namens het bestuur iedereen fijne feestdagen en een sportief en gezond 2024 gewenst!

338 x bekeken